2013. január 17., csütörtök

Gyógyulok, alvás-problémák és hajegyenesítés

Kezdem, ahol múltkor abbahagytam. A dokinéni csak nagyon nehezen egyezett bele, hogy antibiotikumot adjon, sőt mi több, abban a tudatban volt, hogy nem is fogom még kiváltani, de persze kiváltottam. Még csak 2 napja szedem, de azt kell mondjam jelentős javulást érzek már most, lázam nincs és a vesefájdalmam is a felére csökkent. Nem értem, hogy itt sok doki miért tiltakozik kézzel-lábbal az antibiotikum ellen, az oké, hogy egy sima influenzára nem írják fel, de ha vese-és tüdőpanaszokkal megyek oda, akkor kicsit furi, hogy könyörögnöm kell. Ami viszont zavar, hogy csak 5 napra elegendő tablettát kaptam (és ezért sem fizettem keveset) és az köztudott, hogy az antibiotikum-kúrát nem szerencsés megszakítani még akkor sem, ha a tünetek már elmúltak. Én eddig mindig 7 napra kaptam és most attól parázok, hogy beszedem az 5 napi adagot ami esetleg nem lesz elég és visszaesek. Sokat számítana az a 2 plusz nap szerintem. De no panic, 2 barátom is mondta, hogy nekik van ilyen gyógyszerük, amit én szedek (amoxicillin-még otthon íratták maguknak szükség esetére) szóval adnak, ha szükségem lenne rá.

Más téma: már hónapok óta, sőt mióta ideköltöztem észrevettem, hogy nagyon kényelmetlen az ágyam. Ne értsétek félre, nem vagyok finnyás és nem várok én semmi luxust.  Szóval az van, hogy az ágyam vaskeretes (ki volt képes ilyet egyeltalán feltalálni :) és elég réginek nézem. Ebben persze lehet, hogy nincs igazam, de a barátaim, akik voltak már nálam szintén így látták. Ezzel még gond nem is lenne, de ez az ágy baromi hangos, akárhányszor fordulok mindig nyikorog, de olyan hangosan, hogy van, hogy erre ébredek fel éjszaka, ami roppant zavaró. Nem csak nyikorog, de mozog az egész keret úgy, ahogy van. A matrac nem annyira rossz, bár abban is hallom néha a rugókat, de ettől eltekintve arra azt mondom, hogy okés. A nyikorgás viszont olyan dolog, amivel ki lehet kergetni a világból, olykor fel is ébredek rá, mivel sajnos én ilyen vagyok, hogy minden zajra felébredek. Próbáltam már a füldugót is, sőt hétvégente mindig azzal a fülemben alszom (mivel a gyerek hajnaltól ordítozik), de hétköznap nem tudom használni, mert ha a fülemben van, akkor nem hallom meg az ébresztőórát. (Viaszalapú füldugót használok és ez olyan jól szuperál, hogy tényleg semmilyen zajt nem enged át, még az ébresztőórát sem.)  Arról meg nem is beszélve, hogy fáj a fülem a füldugótól, így az a 2 nap amikor használom a hétvégén pont elég terhelés a fülemnek.  Szóval a füldugós megoldás kizárva, mert kötve hiszem, hogy a szülők örülnének neki, ha emiatt aludnék el és késnék a munkából reggelente.
Mostanáig nem szóltam a szülőknek az ágyamról, mert nem akartam, hogy azt higgyék reklamálok vagy finnyáskodom, de már eltelt 4 és fél hónap, úgy gondolom ez a probléma már nem tűr halasztást. Tegnap este lecaplattam miközben a szülők tv-ztek, majd miután megbeszéltük az aznapi dolgokat én bedobtam az ágy-témát.  Nagyon udvariasan és kedvesen elmondtam nekik a gondjaimat az ággyal kapcsolatban, annyit mondtam mindössze, hogy nagyon nyikorog és néha erre ébredek fel éjszaka, semmi olyasmit nem mondtam, hogy "vegyetek már egy új ágyat". Ennek ellenére anyuka első mondata az volt, hogy "az a helyzet, hogy nem fogunk új ágyat venni abba a szobába". /Kösz.../ Megmondom őszintén itt egy picit inamba is szállt a bátorságom, hogy rögtön in medias rész "be lettem oltva", hogy nem kapok új ágyat. Aztán anyuka folytatta, mondta, hogy szerinte az ágyam nagyon is szuper, és ők ketten anno évekig aludtak rajta (lehet, hogy pont ez a baj-de én már nem mertem mondani semmit.)  Azt javasolta nézzem meg a csavarokat hátha meglazultak és ha igen akkor húzzam meg őket. Jelentem; megtörtént, tegnap este szorosra húztam az összes csavart, de az ágyam továbbra is nyikorog.  A matracra annyit mondott, hogy fordítsam meg. Oké, meg fogom, holnap úgyis ágyneműt mosok.
Jah, hehe, az ágyneműmről csak annyit, hogy van egy fekete takaróhuzatom egy nagy világos folttal tarkítva, szóval valszeg már ki lett hipózva, viszont a párnák egy másik szettből származnak, így azok fehér színűek és a lepedő szintén egy harmadik helyről származik. Tényleg nem luxusra vágyom de ez egy kicsit maszek. Nem értem, becsődölnének anyagilag, ha  vennének 2 db rendes szettet és azokat váltogatnám? Oké, én sem csődőlnék be ha vennék egyet a saját szakállamra, nade úgy gondolom, hogy ez abszolút nem az én feladatom, elvégre itt teljes ellátás illet meg, arról már nem is szólva, hogyha majd költözködöm, akkor így is elég sok cuccom lesz és az ágynemű lenne a legutolsó dolog, amit cipelni akarnék. Meg tényleg, ez a család dolga. Oké, hogy "csak" egy aupair vagyok, de az aupairnek is kijárnak a normál körülmények, a normális ágynemű..

Vissztérve az ágyhoz: szóval a csavarok meghúzása eddig nem segített, de ma elhúztam az ágyat a faltól és mégegyszer alaposan megszorítottam a csavarokat, tehát kíváncsian várom az éjszakát (kipróbáltam persze, de az mégis más mikor rajta alszok.) A keret is mozog, szóval azt meg szorosan neki toltam a falnak, erre is kíváncsi leszek. Mindenesetre ilyen fogadtatásra azért nem számítottam anyukától. Van mégegy probléma a szobával, mégpedig a szekrénysor, ez viszont ránézésre is régi, de nem is ez a baj, mint mondtam nem igénylem a pompát, a gond az, hogy ez a szekrénysor mozog. Egy forgalmas út mellett lakunk és minden alkalommal mikor egy nagy kocsi halad el a ház mellett beleremeg a szekrénysor és hangos, tul.képpen nyikorog, bár nem úgy és nem olyan hangosan, mint az ágyam, de elég zavaró (éjjel nappal megy ez is természetesen). Szóval őszintén szólva nem komálom a szobámat. Aupair vagyok, nem pedig cseléd, a pihentető alvás kényelmes ággyal nekem is kijár. Asztalom az nincs (jó, tudom,hogy sok aupairnek nincs-helytelenítem is) még mikor interjúra jöttem ígérték, hogy lesz, aztán mikor ideköltöztem közölték, hogy nem találják az asztal lábait a garázsban (állítólag eltüzelték őket-WTF?) de azt mondták ne aggódjak, majd intéznek valamit nekem. Azóta is intézik, tehát asztalom még nincs.

Ha már ennyire belemrültem az alvás-téma kivesézésébe van mégegy zavaró tényező, mégpedig a kutya. A kutya éjszakára be van csukva a garázsba, ami összeköttetésben áll a házzal, méghozzá azért van bezárva, hogy ne pisiljen össze-vissza, nade mivel ez nagyon nincs a kutyus ínyére így rengetegszer kapirgálja a garázsajtót, nyüsszög stb. Mondanom sem kell, hogy nem egyszer ébredtem már fel erre. A szülők nem hallják, mert ők a legfelső szinten alszanak, de én a kutya feletti emeleten vagyok és hozzám felhallatszik a zaj. Gáz vagy sem, de nem egyszer volt már, hogy akár hajnal egykor írtam sms-t az anyukának, hogy a kutya kapargatja az ajtót. Ilyenkor vagy ő vagy apuka lemegy egy kicsit a kutyához. De hosszútávon ez sem oldja meg a problémát. Tehát vagy az ágyam nyikorgására vagy a kutya éjjeli magánakciójára ébredek fel sokszor (heti min. 1-2-szer) és így az a nagy helyzet, hogy az egyébként nagyon is jó hosztcsaládomra, akik mindenben kedvesek, segítőkészek, jó a fizum, kevés a munka  stb rányomja a bélyegét.

De ettől eltekintve minden továbbra is príma, a gyerek suliban végre ettől a héttől kezdve van iskola utáni foglalkozás, szóval csak 4-kor kell érte mennem. Tegnap a napközbeni üresjáratban ( 7 óra szabadidőm van :) találkoztam Majával a városban egy mekire meg starbucks-ra. Mikor mentünk az utcán nagy meglepetésünkre leszólított minket 2 csaj, méghozzá azzal a kéréssel/kérdéssel, hogy ők tanulók a közeli fodrásszalonban és ma van a vizsgájuk, és a Maja haját 10 fontért befestenék/vagy melíroznák az enyémet pedig ingyen levágnák. Hozzátették, hogy ne aggódjunk profi hajszobrászok figyelnék őket, szóval a végeredmény nem hagyna kívánnivalót maga után. Nagyon meglepődtünk, hisz ilyennel még nem találkoztunk, hogy csak úgy random az utcán potom pénzért hajfestést és ingyen hajvágást kínálnak, de mivel időszűkében voltunk, a hajfestéshez pedig min. egy óra kell így visszautasítottuk. Nekem hajvágást ajánlottak, de nem éltem vele, mert ezt még nem is említettem itt a blogban, de január végén megyek keratinos hajegyenesítésre (brazilian blowdry) amihez hajvágás is jár. Borzalmas hajam van, se nem göndör se nem egyenes, és nagyon szálas, főleg hajmosás után nem tudok mit kezdeni vele. Még karácsony előtt találtam egy dealt (ajánlatot) a neten, 70 fontért lehetett venni hajegyenesítést vágással együtt (a normális ára ennek a kezelésnek min.150-200 font.) Szóval jó üzletet csináltam, és már alig várom, hogy menjek. Az előző hosztanyám a szerelmese volt ennek a kezelésnek, 3-4 havonta ment és mindig szögegyenes volt a haja, esőben-szélben, pont mint a Taft reklámban :D. Kíváncsian várom a végeredményt, de eddig mindenhol és mindenkitől csak jót hallottam róla szóval bizakodom. A lényege az, hogy a hajegyenesítő kezelés után a hajam 3-4 hónapig egyenes marad, nem kell vasalni valamint nem lesz szálas, és az egyenesség megmarad bármiféle időjárási körülmények között. Elég jónak hangzik. Ha sikeres lesz és tényleg beváltja a hozzáfűzött reményeket, akkor a jövőben mindig meg fogom csináltani, össze fogom spórolni rá a pénzt, mert amúgy ki nem állom a hajamat :D (ki nem ?:)

Ennyi meg egy bambi mára:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése