2013. január 3., csütörtök

Helló 2013...

..és helló Mindenki!
Megkezdődött tehát az Újév, és mint ahogy az előző bejegyzésemből is biztosan nyilvánvalóvá vált, rengeteg megvalósításra váró tervem van és az előző, fantasztikusra sikeredett évem után nagyon bizakodom, hogy az idei is minimum olyan jó lesz, mint az előző.

Kezdjük a kezdeteknél. A Szilveszter éjszakáról eredetileg egy külön bejegyzést akartam írni, mert hihetetlenül jó volt és fantasztikusan éreztem magam a barátaimmal. Aztán úgy döntöttem, hogy mégsem írok róla ide a blogba, azt gondoltam ez maradjon meg nekünk résztvevőknek és a legközelebbi barátoknak, ismerősöknek, akiknek személyesen elmesélem. Annyit viszont elárulhatok, hogy elképesztően király volt, méltó befejezése volt a már múltkor is említett életem eddigi legjobb évének és remek nyitása az Újévnek! Köszönöm a drága barátaimnak,akik ezt lehetővé tették nekem!<3
A hiper-szuper szilveszteri buliból január 1-én reggel 7-kor értem haza, hullafáradtan, de nagyon jókedvűen. Egyből el is tettem magam aludni és húztam a lóbőrt délután 1-ig. (Ahhoz képest, hogy átbuliztam az egész éjszakát nem is szunyáltam sokáig.) Ébredés után fészbúk, BÚÉK üzik majd a már a blogomban is sokszor említett helyi svéd aupair barátnőm Maja, aki 2 napja jött vissza a vakációjáról (szegényem szittelt Szilveszterkor) meginvitált egy közös evészetre, dumaparty-ra. Idekint Január 1-én nem áll meg az élet, a nagyobb boltok nyitva vannak csakúgy, mint az éttermek, szóval délután 5-kor a Subway felé vettük az irányt szendvics-saláta-kóla és egy nagy beszélgetés kombóra. Maját nagyon megszerettem, bár nem talizunk túl gyakran (kb 2 hetente) de mindig ugyanott folytatjuk ahol abbahagytuk. Az külön nagyon jó esett, hogy alighogy visszajött a vakációjáról, máris elhívott találkozni, hogy érdekli mi van velem.  (Igazából már 31-én, Sziveszter napján is kihívott, de aznap volt egypár dolgom mielőtt az esti buliba mentem, így udvariasan visszautasítottam.) Az, hogy vele angolul beszélgethetek pedig tényleg a sors ajándéka, így összeköthetem a kellemest a hasznossal, mondanom sem kell, hogy egy 3 órás dumaparty után már nem csak, hogy angolul beszélek, de angolul is gondolkozom. Tök aranyos, mindig dícséri az angolom, de ami azt illeti neki sincs oka panaszra, szerintem simán van olyan szinten az angolja, mint nekem (és ő csak 3 hónapja van itt, én meg másfél éve szóval ügyes a csaj.)

Január 2-án szerdán pedig ismét a lovak közé csaptunk. Vissza az eddigiekhez:gyerekfelügyelet.  Azt tudni kell, hogy a gyerekeknek itt január 3-án kezdődik a suli, ám nem így a magántanulóknak, akik majd csak 8-án, jövő kedden mennek suliba. Mivel az én "kölyköm" is magántanuló, így a héten 3 napot, szerda-csütrötök-péntek vele töltöm mivel a szülők dolgoznak. Így sincs okom panaszra, mert hétfő-keddet megkaptam szabadnak, a múlt héten pedig egész végig nem dolgoztam mert nyaralni voltak, így összeszámolva 11 nap fizetett szabadságot kaptam, tehát ez a 3 teljes nap meló a héten semminek látszik.
Tegnap, szerdán a drága sokáig aludt (9-ig), tök jó is volt az az egy óra csend reggel. Aztán reggeli, ami egy órát tartott neki, de nem siettettem, gondoltam tök jó, amíg eszik legalább nem kell azon törnöm a fejem, hogy mivel szórakoztassam. Később sem nagyon volt szükség eme képességemre, egész délelőtt a konyhában voltunk ami összeköttetésben áll a játszószobával, így játszott és közben tv-t nézett. Délben kaját adtam magunknak, ami az elkészítéstől kedzve az elfogyasztáson át a feltakarításig másfél órát vett igénybe, így ebéd után örömmel realizáltam, hogy már délután fél 2 van. Anyuka még reggel javasolta, hogyha jó idő lesz akkor menjünk el a közeli tóhoz kacsákat etetni.  Mivel fél 2-kor éppen szakadt az eső (nanáhogy) így inkább úgy döntöttem itthon maradunk és játszunk valamit. Rajzoltunk, lerajzoltam a kedvenc plüssmacijának portérját, majd mivel már 3 körül a kölykön nagyon látszott a friss levegő hiánya (magyarul kedzett rossz lenni mint a ...:) így felöltöztettem és elmentünk a helyi Starbucksba "randizni". Itt véletlenül odaégették a szendvicsemet és kompenziációként amellett, hogy adtak egy vadi új szendvicset kaptam még 2 ingyenitalt, szóval jó sokáig ültünk ott a gyerekkel és  már 5 óra elmúlt mire hazaértünk. 6-kor pedig apuka leváltott. Annak ellenére, hogy hosszú volt a nap (az ilyen napok végén apus mindig percekig hálálkodik)  nem volt teher, nem tűnt nehéznek, jól érzem itt magam és a gyerekkel is.

Viszont történt egy érdekes dolog tegnap, képzeljétek kirúgtak a takarítói állásomból. :S:D Valahányszor elmesélem ezt a történetet valakinek röhögnöm kell (végülis mennyire furán, majdhogynem nevetségesen hangzik ez..) Mint láthatjátok nem dúlt fel különösebben a dolog, majd lesz másik.  Az indok a következő: még mikor elkezdtem a házaspárnál takarítani, december elején, akkor mondtam is a hölgynek, hogy a december és a január eleje káosz lesz mert a gyerek akire vigyázok majd' egy hónapot nem megy suliba, így nem fogom tudni nagyon előre megmondani, hogy mely napokon tudok menni hozzá takarítani, sőt valszeg ez minden héten változó lesz. De ne aggódjon, mert január második hetében, amikor visszaáll a gyereknek a sulis rend akkor lesz egy fix nap (csütörtök) és mindig akkor fogok jönni. Ő ebbe beleegyezett. A múlt héten mikor nála voltam abban maradtunk, hogy a következő héten valószínűleg végig a gyerekkel leszek szóval még nem tudom mikor fogok tudni menni hozzá, de majd sms-ezek neki. Beleegyezett.  Aztán a jelenlegi hosztcsaládom csak múlt hét vasárnap ért haza a nyaralásukból, vasárnap én nem voltam itthon, hétfőn (szilveszterkor ) ők nem voltak itthon, kedden meg vendégeik voltak és hát nem akartam a családomat egyből, (mikor épp csak hazaestek a nyaralásból és rengeteg programjuk van) lerohanni azzal, hogy mikor mehetek takarítani. Erre kedd este kaptam a nőtől egy sms-t, hogy nem hallott még felőlem ezen a héten, és nagyon sajnálja, de így nem tud tovább alkalmazni. Először ledöbbentem, mert ez volt a legelső eset, hogy nem írtam neki időben (másnap reggel akartam volna írni neki amúgy) és a hölgy tudta, hogy január 2. hetétől majd rendszereződni fog minden. Visszaírtam neki, hogy sajnálom ha így gondolja, az indok amiért nem írtam az, hogy én sem tudtam még az eheti tervet. Mivel ez az egész január 1-én volt, így az sms végére hozzátettem, hogy egyébként Boldog Új Évet!! :DD (Épp akkor rúgott ki, de gondoltam ezt már csakazért is hozzáteszem, nehogymár ne legyek udvarias.:) Aztán másnap, szerdán reggel, mit reggel, hajnal 5:50-kor írt vissza,(gondolom a kisbaba miatt volt már fent ilyen korán) hogy ne haragudjak, de neki jobb ha mindig tudja előre a takarítást és eljönne a kulcsáért. Visszaírtam (de nem hajnalban, hanem 8 után) hogy megértem, ez az ő döntése kell legyen, megadtam a címem, hogy felvehesse a nap folyamán a kulcsát, ami meg is történt és viszlát. Nem haragszom rá, mert végig udvarias volt, szóval nem bunkózott meg semmi.
Ha belegondolok ez jobb is így, mert hozzájuk oda-vissza több, mint 2 óra volt az út busszal, és sokszor stesszes volt, hogy visszaérek-e időben a gyereket felvenni a suliból, tehát nem gond.

Ami az "utánpótlást" illeti, a napokban megkeresett engem egy nő, aki 15 percre lakik gyalog, hogy heti 2 óra takarításra lenne szüksége , és ez sokkal jobbnak hangzik mert mégsem kell átbuszoznom a fél napot, valamint fél órára busszal lakik egy család, akik szintén takarítói munkát ajánlottak, szóval tuti , hogy fogok találni újat.

Ma, csütrötökön majdnem ugyanaz volt a program, mint tegnap, délelőtt itthon voltunk a gyerekkel, délután pedig mivel nagyon szép idő volt így elmentünk a parkba a tóhoz. Ebben a parkban és eddig még nem is voltam (pedig már 4 hónapja élek itt). Hatalmas zöld terület, van benne egy jókora tó kacsáknak, úszómedence, tenisz-és focipálya, nagy játszótér és még kávézó is. Ma az idő hihetetlenül szép volt, nekem teljesen olyan érzésem volt, mintha kora március lenne. Kabát (vékonyabb) azért kellett, de egyeltalán nem volt hideg, a nap is sütött, a madarak csicseregtek ezerrel (itt nem költöznek el-vagyis nem mindegyik), és borzasztóan jól esett a friss levegőn lenni, a gyerekre is ráfért már. Fél 2-kor hagytuk el a házat és már csak sötétedéskor, este 5kor jöttünk haza. Volt ott minden, a jó időre való tekintettel fagyiztunk, a gyerek félelmet nem ismerve bevágott 3 gombócot (én kettőt), annyira furcsa volt, nem emlékszem, hogy valaha fagyiztam volna januárban (legalábbis nem szabad téren, max a fűtött plázában), de gyönyörű volt az idő, így gondoltam meglepem a gyereket és vettünk fagyit. Majd jött az órákig tartó ugri-bugri, először a tavat jártuk körbe, bár kenyeret elfelejtettünk vinni, de szegény kacsát így sem éheztek, rengetegen etették őket. A tó után bementünk a játszótérre, ahol annak ellenére, hogy tegnap kiment a bokám még én is felmásztam a gyerekkel a csúszdára, meg játszottam vele ezzel-azzal. Szuper időt töltöttünk együtt, komolyan mondom egyeltalán nem érzetem ezt az egészet munkának, inkább kikapcsolódásnak, és ha belegondolok, hogy engem ezért fizetnek? :) Egy szavam sem lehet.:) Játszi után már sötétedett, még gyorsan beültünk a kávézóba egy teára (gyerek chip-set kívánt) és aztán szép lassan hazadzsaltunk. 5-re értünk haza, apuka egyből átvette a gyereket és azóta szabad vagyok.

Holnap még nem tudom mi lesz, lehet, hogy megy a gyerek playdate-re,de ha nem akkor majd megint elmegyünk a parkba, mint ma. A héten átestem egy kisebb fajta megfázáson, de rengeteg mandarinnal és mézes teával nincs az a betegség, ami le nem győzhető, így már jobban is vagyok.:))

Legyetek jók, szép hetet Mindenkinek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése