2012. november 25., vasárnap

Let's get crazy-avagy a hétvége

Egy újabb hétvége, annak is a végén járunk, vasárnap délután 5 van és én éppen itthon bámulom a falat, mivel bébiszittelek.:S Ilyen még az aupair pályafutásom alatt sosem volt, hogy vasárnap délután szittelnem kellett volna, szóval mostmár ezt is kipipálhatjuk. A szülők az X-Factor döntőjébe mentek, az eredményhirdetésre, ugyanis anyuka kapott 2 ingyen jegyet (V.I.P. -csak úgy mellesleg) szóval míg én a tv-n keresztül fogom bámulni, hogy ki esik ki, ők a helyszínen a színpad mellett fognak koktélozni, nem is rossz azért.:))

Péntek este nem mentem sehova mert 7-ig dolgoztam és utána már fáradt voltam, de vettem egy sört és élvezve a szobám és az ágyam kényelmét filmet néztem.

Tegnap, azaz szombaton Zsófival mentünk Londonban egy kis karácsonyi hangulatot keríteni és megőrülni.
Idekint Angliában már szeptemberben elkezdődik a karácsonyi készülődés. Nem viccelek, bizonyos boltokban már szeptember elején kihelyeznek karácsonyi díszeket, lapokat stb. Annak ellenére, hogy itt november elején van a Haloween, ami szintén ünnepszámba megy, a karácsonyi cuccokat rendszerint a haloweeni dolgokkal együtt kezdik árusítani. Mondanom sem kell, elég korainak tartom. London november elsejétől teljes "harci díszben" áll, karácsonyi égők minden villanyoszlopon és a villanyoszlopok között hatalmas kivilágított figurák, télapók, angyalkák, műhó, karácsonyfák, tehát akkora giccsáradat, amekkorát csak el lehet képzelni. És nem csak London központjában, de a külvárosban is, ahol én lakom ott is.


 
 
 
 


Van egy karácsonyi vásár-és vidámpark, amit minden évben megrendeznek a Hyde Parkban, mégpedig a Winter Wonderland. Ahogy a neve is utal rá ez tényleg maga a Csodaország, rengeteg alpesi kunyhóra emlékeztető karácsonyi égőkkel kivilágított bódé ahol a különféle kézműves portékáktól kezdve az ékszereken át a ruhákon keresztül mindent meg lehet venni, ezen kívül ételeket a világ minden tájáról, van egy mini német sörkert is és egy magyar pult, ahol hurka, kolbász és szaloncukor mellett még gulyáslevest is árulnak. A vásár rész után pedig jön a személyes kedvencem, mégpedig a vidámpark rész. Mindenféle őrültnél őrültebb hintákkal, igazi nyugat-európai szintű felszereltséggel. Ilyen hitákat, amik itt vannak Magyarországon egyetlen búcsúban sem lehet megtalálni, ha azt hitted, hogy a Break Dance valami, akkor itt elég felülni valamire és rájösz, hogy az egy nagy semmi.

Én már tavaly is voltam a Winter Wonderlandon és kb minden héten ott hagytam a fizetésem felét. Mindig felültem valamire és fogyasztottam valamit a bőséges kínálatból, Szilveszter éjszakáján például cipóban tálalt gulyáslevest. 

Tegnap Zsófival találkoztunk a Winter Wonderland bejáratánál. (Zsófi is ott volt múlt héten amikor a magyar lányokkal palacsintázni voltunk, ott ismertem meg.) Ő is nagyon izgatott volt a hely miatt, neki ez volt az első alkalom, hogy ott járt, de egyből beleszeretett a helybe. Először bejártuk a vásárt, majd a vidámpark következett. Én imádom a vidámparkokat és az őrült hintákat, szóval az nekem felért egy menyországgal. Megnéztük az összes hintát, én realizáltam, hogy kb ugyanaz van, mint a tavalyi évben, egy-két újítástól eltekintve, majd kiszemeltem magamnak az AIR nevű hintát. Az AIR-en tavaly háromszor is ültem, mindháromszor egyedül mert senkit nem tudtam rávenni arra, hogy jöjjön velem. Féltem, hogy ez idén is így lesz, de Zsófit addig fűztem, amíg végül rábólintott, hogy felül velem. Gyorsan megvettem a jegyeket mielőtt meggondolja magát, és a szakadó eső ellenére vidáman rohantunk a hinta felé. Az AIR-ről azt kell tudni, hogy jó magasra felmegy, és forog össze-vissza, előre-hátra és fejjel lefelé. Annyira magas, hogy én tavaly a tetejéről láttam a London Eye-t, pedig az jó messze van a Hyde Parktól.  Mivel szakadt az eső így rajtunk kívül nem sokan ültek a hintán. A menet mindössze 3 perces, de mikor az ember rajta ül akkor ez sokkal többnek hat. Nagyon gyors ez a hinta, és van, mikor egyszerre háttal és fejjel lefelé zuhansz és azt az erőhatást, amit akkor éreztem, azt leírni sem tudom. Amikor zuhant akkor olyan érzésem volt, mintha a testem a hintával együtt zuhanna de a gyomrom még fent maradt a levegőben. Az utolsó fél perc a legdurvább, akkor kb 2x olyan  gyors mint az elején és akkor már én is-aki amúgy imádja ezeket az őrültségeket-azt kívántam, hogy oké, mostmár legyen vége. A neten találtam egy videót, az erőhatásokat nem adja vissza, de egy képet ad arról, hogy is néz ki egy menet ezen a hintán:
 
 


Zsófival végigsikítottuk az egész menetet, majd szédelegve, teljesen megázva szálltunk le, de mindketten abban a tudatban, hogy abszolút megérte felülni rá. Zsófi mondta, hogy egyeltalán nem bánta meg,hogy felült velem, és hatalmas élmény volt, szóval ha ti is a Winter Wonderlandon jártok, ki ne hagyjátok az AIR-t.:))

Kedvünk lett volna még sokmindenre felülni, de mivel szakadt az eső, így inkább gyosan mentünk mégegy kört a vidámparkon és a vásáron, és eldöntöttük, hogy a jövő héten is jövünk és kipróbáljuk a többi őrültséget is.
Íme még két videó, azokról a hintákról, amelyeken én tavaly ültem és imádtam.

Az egyik a Power Tower, ami 13 emelet magasságba megy fel és onnan dob le székbetapasztó sebességel. Ezen tavaly kétszer ültem, egyszer világosban és egyszer már sötétben. Mindkétszer hihetelten szép londoni panoráma tárult elém, mivel odafentről szinte tényleg az egész várost látni, bár nem sokáig élvezheti az ember a látványt, mert ahogy felér, 4G-s sebességel dobja le a hinta, ez is egy olyan élmény, amit mindenkinek át kell élnie.



Ezzel is nagyon szemeztünk tegnap, de egy napra az AIR elég volt, és jövő héten úgyis egy nagyobb társasággal megyünk majd a Winter Wonderlandra, és felcsalunk magunkkal minél több embert..:)

A másik, ami tavaly nagyon tetszett és szintén kétszer is ültem az a SKI PARTY. Ehhez tényleg semmit nem tudok hozzáfűzni, szavakkal kifejezhetetlen amit ezen éreztem. Hihetelenül gyors, és ki is van írva a hinta mellé, hogy szív-és gerincbántalmakkal rendelkezőknek nem ajánlott, és hát ezt meg is tudom éretni. Ez a hinta hasonlít a Magyarországon nagyon népszerű breakdance-hez, de az a nagy különbség, hogy ez felemelkedik a levegőbe és szintén fejjel lefelé megy szóval az evés nem ajánlott előtte.:)) Imádtam ezt is.

 


Rengeteg szép dolgot láttunk még a vásáron pl csokiszökőkutat, óriás mikulásokat, és gyönyörű karácsonyi világítást, valamint egy jó híra jégkori szerelmeseinek, hogy van jégpálya.

 
 
 
 
 
 


 





Páwör Táwör
 
 
 
 
AIR
 
 
 
Kb fél 5kor megéhetztünk és elgyalogoltunk a Victoria stationhoz, a magyar palacsintázóba és megleptük magunkat én egy fahéjas, Zsófi meg egy nutellás-almás palacsintával. Egy jót beszélgettünk, majd úgy döntöttünk, hogy még éhesek vagyunk és rendeltünk isteni finom babfőzeléket. Komolyan mondom, le sem tudom írni milyen finom volt, pont olyan, ahogy a Nagymamám csinálta régen, finom parasztkolbász volt benne. Ezt a helyet is mindenkinek ajánlom, nagyon kedves magyar kiszolgálók vannak és magyaroknak 20 % árengedmény jár.
 
 
 


Zsófival még beszélgettünk jó sokat, majd nyugtával dícsértük a napot és 8 körül elindultunk haza. Elképesztően király napom volt, nagyon jó társaságban töltöttem hisz Zsófi nagyon aranyos és nagyon várom már, hogy jövő héten is menjünk a Winter Wonderlandra, azt hiszem sanszos, hogy idén is ott fogom elverni a fizumat amíg a hely nyitvatart. Btw  A W.W. január 3-ig nyitva van, tehát aki akar bőven van még idő menni, bár ha egyszer az ember elmegy oda, akkor valószínű, hogy az összes hétvégét ott akarja majd tölteni.:))


Ma délután a helyi svéd aupairrel, Majával mentem ebédelni. Kiszemeltük magunknak a mekit, és egy nagy dumaparti keretében elfogyasztottuk menünket, amit megspékeltünk egy fagyival is a végén. Volt miről beszélni, mert már 2 hete nem taliztunk, de mindig ott folytatjuk, ahol abbahagytuk, nagyon megkedveltem őt is. Maja is volt a hétvégén a Winter Wonderlandon és őt is ámulatba ejtette a hely, szóval a következő hetekben együtt is ellátogatunk majd oda.
 
 


Aztán délután 4-re haza kellett jönnöm, mert a szülők az X-Factorba mentek és én meg a gyerekre vigyázok, konkértan ő a Shrek-et nézi én meg blogolok közben. Amúgy azon kívül, hogy itthon kell ülnöm nem para, mert a gyerek elvan a tv előtt, mindjárt megvacsiztatom, aztán fürdés, és megy is aludni. Ma este még átjön a Zita, tehát az unalom, mint fogalom nem is nagyon ismert errefelé.

Úristen, jövő héten már december lesz, advent majd hipp-hopp és karácsony. Karácsonyra itt fogok maradni de mivel itt lesz még egy csomó barátom így majd tervezünk valamit, egy közös vacsorát finom magyaros menüvel és deszertekkel, de ez még a jövő zenéje. Tavalyi karácsonyt is idekint töltöttem, bár akkor a barátaim közül senki nem maradt itt, így végig unatkoztam, (bár szabad voltam, ami a munkát illeti és nagyon jól esett pár nap nyugi), de idén nem kell unatkoznom. Rengetegen maradnak itt, úgyhogy lesznek majd bandázások, sőt valószínűleg Brightonba is lemegyek és meglátogatom Juditot, aki azóta, mióta abba hagyta az aupairkedést, a tengerparton talált munkát.

Ennyit mára, remélem sikerült egy kis karácsonyi hangulatot keltenem és , akik idekint olvasnak kedvet kaptak, hogy megőrüljenek egy kicsit a Winter Wonderlandon.:))
 
 

5 megjegyzés:

  1. Mi a magyar palacsintázó neve?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A hely neve Crepe Fun-Tastic, és a címe pedig 193a Victoria Street, Westminster
      SW1E 5NE London, United Kingdom

      Én nem egy felbérelt reklámozó személyiség vagyok, de tényleg minden nagyon finom ott és abszolút barátságosak az árak is;) Jah, és van házipálinka is:)

      Törlés
  2. Köszi Dominika, amit írtál a blogomról!
    Tök jól esik, hogy írtál kommentet, mert rajongód vagyok :)
    Én már nagyon régóta olvasom a blogodat, már akkor is olvastam, amikor még nem voltam aupair, és a te blogod volt az egyik ami miatt az aupairkedés mindig is nagyon szuper dolognak tűnt, mert mindig annyi jó sztorit írtál/írsz és annyi jó helyen jársz. Nagyon motiváló blogod van! :)
    Irigyellek, hogy te fel mersz ülni ezekre az őrült ride-okra :)
    És köszi a tippet a magyar palacsintázóra, ha arra járok, benézek!

    Neked is szép hetet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm, de aranyos vagy, hogy ezt írod:)) Örülök, hogy a blogom volt az egyik "ok" amiért aupairkedni jöttél, ilyenkor érzem úgy, hogy van értelme írni, és, hogy pozitív példát mutatok másoknak, és ez hihetetlen jól esik.:) Pedig régebben nem is írtam túl gyakran (sajnos) de most úgy döntöttem, hogy rendszeressé válok, és nagyon jól esik az írás. Ezt szeretem a tiedben, hogy rendszeres és összeszedett, élvezhető, így tovább:))

      Ezeknek a hülyeségeknek mint ride-ok meg hasonlók már régóta rajongója vagyok, ha alkalom van rá vagy olyan helyen járok mindig igyekszem kipróbálni vmi újat. A palacsintázó meg hiheetetlen jó és minden hétvégén új menü van (pl múlt héten babfőzelék, ezen a héten máj meg marhapörkölt lesz).

      xx

      Törlés
  3. Persze, hogy van értelme írni, nagyon jó a blogod! :) És lehet, hogy vannak mások is, akik kedvet kapnak az aupairkedéshez a blogod miatt, de az mindenesetre nagyon jó, ha pozitív példát is láthatnak az emberek, mert sok az aupairkedős "horrorsztori". Úgyhogy írjad is rendszeresen! :) Látom én is, hogy most gyakrabban írsz, és örülök is neki :)
    Ja, és köszi, hogy kitetted oldalra a blogomat. Én is csinálok majd valami linkgyűjteményt oldalra, hátha az én blogomra is rátalálnak aupairkedni vágyók, és adhatok nekik pár tippet és hasznos oldalakat.

    VálaszTörlés