2012. november 23., péntek

A rendőrség megbízható

Ma mikor elmentem délelőtt NI number interjúra (ami külön megér egy misét, de majd a köv.bejegyzésben), mint ahogy mindig, most is bekapcsoltam a riasztót a házban, mielőtt elhagytam. Hozzánk minden csütörtökön jön a takarítónő, akinek kulcsa van a házhoz. Egy pillanatra átfutott az agyamon, hogy mi van ha ő nem tudja a riasztókódot, de aztán gondoltam, hogy áhh biztos tudja, hisz már 8 éve ő a család takarítónője.
Aztán majd 2 órával később mikor jövök haza látom, hogy egy rendőrautó áll a ház előtt.  Frankón, a Metropolitan Police (ismertebb nevén a Scotland Yard) itt várt a ház előtt arra, hogy hazajöjjek. Megyek be a házba és megcsapta a fülem egy monoton pittyegés. Egyből rájöttem, hogy a takarítónéni valószínűleg nem tudta a riasztókódot, és nyilván mikor bejött megszólalt a riasztó, ami kijelzett a helyi rendőrségen.
Gyorsan kikapcsoltam a riasztót, és kérdeztem a takarítónénit, hogy mi történt. Gyanúm beigazolódott, és az történt, hogy mivel nem tudta kikapcsolni a riasztót így kijöttek a rendőrök. Próbálta hívni a hosztanyámat, a ház tulajdonosát, de nem érte el, ezért vártak a rendőrök a ház előtt arra, hogy valaki hazajöjjön a családból (jelen esetben én) és kikapcsoljam a riasztót. Tőlem a zsernyákok nem kérdeztek semmit, látták, hogy bejöttem a házba és kikapcsoltam a riasztót, és eztán kereket oldottak.
Nem győztem elnézést kérni a takarítónénitől, aki biztos jól megijedt, bár nem tudtam, hogy ő nem tudja a kódot. Ő mondta, hogy ne aggódjak, semmi gond és utólag már csak nevetett az egészen. Szegénynek kb fél órán keresztül kellett a monoton pittyegő zajban takarítania.
Azért ezt amúgy jó tudni, hogy ilyen jól működik a riasztórendszer, mert ha neadja az Ég egyszer tényleg betörne valaki vagy valami gebasz lenne akkor mostmár tudom, hogy a jard nem késlekedik a segítségnyújtással, tulajdonképpen még akkor is kijöttek, amikor semmi szükség nem volt rájuk haha :))

Este mikor a hosztapu hazajött elmondtam neki az egészet, nem győztem neki is sorry-zni, de  nem dúlta fel különösebben a dolog, nem szólt semmit, kérdezte, hogy volt-e valami gubanc a rendőrökkel vagy csak megvárták míg kikapcsolom a riasztót. Majd nevetve hozzátette, hogy : "Oké, mostmár tudjuk, hogy a rendőrség megbízható.":))

2 megjegyzés:

  1. Szia

    Ne haragudj, hogy itt írok, de nem találtam az e-mail címedet.
    Feri vagyok (26), tegnap bukkantam a blogodra, és nagyon szimpinek tűnik, bele-bele olvasgattam, tök jó! :)

    Szeretnék egy kis segítséget kérni, ki szeretnék menni Angliába au pair-nek Januártól és gondoltam tudsz segítséget adni, hogy induljak neki.
    Egyszer voltam már au pair 2 évig London-ban, de aztán hazajöttem MO-ra (tudom hülye voltam) de most nagyon szeretnék újra belevágni.
    Akkor egy ügynökségen keresztül mentem ki, akik jól átbasztak, meg lenyúltak egy csomó pénzzel, szóval ügynökségekhez fordulni.....egy kicsit tartok tőle, hogy megint átvágnak. Már nincs is meg az az ügynökség szerintem.
    Azelőtt a gumtree.com-on találtam egy tök jó családot, náluk voltam 2 évig, de az az oldal fizetős lett, és csak angol fontban lehet fizetni.

    Szóval, ha tudsz tanácsot, vagy ötletet adni hol nézelődjek (akár megbízható ügynökséget, akár olyan oldalt, ahol csak regisztrálni kell) azt nagyon megköszönném! :)

    Válaszodat előre is köszönöm

    Feri

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Az ügynökségekről nekem megvan a véleményem, mindegyik a saját hasznát nézi és az csak duma, hogy "megbízható, leinformált családjaink vannak, az aupair-ek érdekeit tartjuk szem előtt". Még azok az ügynökségek, akiknél nem kell fizetni ők sem teljesen megbízhatóak, nagyon sok lányt ismerek akik ügynökségen kerrsztül borzalmas családokat fogtak ki és mikor váltani akartak, akkor az ügynökség azt mondta nekik, hogy ne legyenek válogatósak és nem fognak új családot találni.
      A fizetős ügynökségekhez meg csak annyit, hogy én nem is értem, hogyan működhetnek, ugyanis munkaközvetítésért tilos pénzt kérni. Neked mint munkavállalónak nem kell fizetned semmit, szóval szerintem amit a fizetős ügynökségek csinálnak az egy picikét illegális.

      Én 3-ból 2 családomat a www.aupairworld.com oldalon találtam, ők nem ügynökség, hanem ez egy internetes oldal, ahová csak fel kell regisztrálnod (igynenes) és készítesz egy adatlapot majd válogatsz a családok közül és ők is látni fogják a te profilodat. Szerintem ez az oldal a legmegbízhatóbb, nekem és nagyon sok aupair ismerősömnek bevált.

      Ehhez hasonló oldal még a www.findaupair.com, ez is ingyesen és ide is csak regisztrálni kell és indulhat a keresés. Én ezt még nem használtam, de ismerek olyat, akinek bevált.

      A 3. családomat én a gumtree-n találtam, én nem is tudtam, hogy fizetős lett, idekint Angliában még nem az, mert én a héten adtam fel 8 hirdetést és nem fizettem egy penny-t sem, bár meglehet, hogy ha Magyarországról adsz fel hirdetést, akkor fizetned kell.

      Remélem tudtam segíteni, jó keresgélést és írj nyugodtan, ha kérdésed van.:)

      Törlés