2012. április 18., szerda

Újra a nemzeti olvasztótégelyben

Hello mindenki:)

A címből is kitalálható, hogy már nem otthon vagyok, hanem Londonban újra:) Tegnap este 8kor szállt le a gépem London Luton Airporton, és fél 10-re értem a házba.  De a hazaút előtt egy kis rizsa az otthon töltött utolsó napokról.
Csütrörtökön jelentkeztem, még otthonról. Akkor úgy volt, hogy aznap találkozom 2 barátnőmmel. Na ebből az lett, hogy egyikükkel sem találkoztam. Az egyikükkel egy félreértés miatt, vagyis konkrétan elkerültük egymást, a másik barátnőmnek meg más dolga volt, így aznap nem jött össze a tali. De másnap egyből be is pótóltuk az elmaradt talikat. Akivel elkerültük egymást, Aletta, ő eljött hozzám délelőtt, és egy 3 órás dumapartit csaptunk, reggelivel egybekötve, mint a régi szép időkben:)) Meséltem neki sokat az au pairkerdés rejtelmeiről, mert ő is au pair szeretne lenni nyáron, így elkel a tanács.Aztán elkísértem őt félig hazáig majd konstatáltuk, hogy legközelebb már Angliában találkozunk, mikor ő is kijön. Hazafelé temetőbe mentem, majd a keresztanyum látogattam meg és nála kinyomtattam a visszaútra a beszállókártyámat.
Otthon rizses húst ettem, a kevencemet:). Ezután kiskutyámat vittem sétálni, és már robogtam is tovább a másik barátnőmhöz, (Kati) akivel szintén még előző nap akartam talizni, csak nem sikerült. Ott volt nála pont egy harmadik nagyon jó barátnőm,(Lívi) így hárman hülyültük el a délután további részét. Megetettek palacsintával, de rengeteggel, mindenféle ízesítésűvel, jajj olyan jól esett végre magyaros palacsintát enni. Ők ketten minden második pénteken mennek hittanra, így én is mentem velük. Mielőtt kijöttem Angliába, ministráns  voltam évekig a helyi templomban, így mindenki ismer engem, így hittanon jó sokan bombáztak kérdésekkel, hol, merre, hogyan, jól érzem-e magam:)) Jól esett az érdeklődés. Atya, akinél ministráltam, ő tartotta a hittant, és ő is nagyon szívesen fogadott, kérdezgetett, örült, hogy ott vagyok. :) Hittan után Kati anyukájával értekeztem, akivel szintén nagyon jóban vagyok. Mire hazamentem már 8 óra volt, ismét magamhoz vettem egy kis rizses húst, aztán kis netezés, és mentem is aludni. Jó kis nap volt, reggeltől estig meetingek barátokkal:))
Szombatom sajnos laposabbra sikeredett, az idő sem volt valami jó, így otthon ültem és filmeket bámultam. Vasárnap reggel mise, majd délután a Katival és a Lívivel fagyizni+sétálni mentünk, aztán a Katinál megnéztünk Jim Carrey pingvines filmjét, Mr Popper pingvinjei vagy valami ilyesmi a címe. Szétröhögtük magunkat, bár valaki azt mondta még anno, hogy aki Ace Venturán nevelkedett, annak ez a film nem olyan nagy durranás, ez igaz, (bár Venturát nem is lehet lekörözni:D) de nekünk azért nagyon tetszett.
Hétfőn az unokatesómékat látogattam meg, aztán a délután további részében pakoltam a cuccaimat.
Kedden reggel már csak utolsó simítások, pakolás befejezése maradt, majd egy adag paprikás krumpli elfogyasztása. nyamii:) Délután egy után indultunk a szüleimmel a reptérre, ott várakoztunk jó sokat, majd fél 5kor ők elindultak, én pedig sorba álltam becsekkoláshoz. Mire ezzel végeztem, plusz ájutottam a biztonsági ellenőrzésen, már  5 óra elmúlt, de még így is volt időm unatkozni egy sort a tranzitban.  Itt találkoztam egy kedves idős nénivel, konkrétan helyet kerestem a beszálló kapu előtt leülni, de tömve volt a hely, viszont a néni csinált helyet maga mellett, és hívott, hogy üljek csak le. Sőt, nég cukorkával is megkínált, és rámparancsolt, hogy nehogy csak egyet vegyek:) Kiderült, hogy ugyanazzal a géppel utazunk, mesélt magáról, mondta, hogy 81 éves, és a 20 éves unokáját látogatja Londonban. Hát, mit mondjak, nem kis bártorság 81 évesen egyedül nekiindulni egy ilyen útnak, de nagyon stram hölgy, komolyan, szeretnék én is ilyen jó erőben /kondiban lenni 81 évesen, hogy egydül röpködni tudjak Londonba:))
A gépen sajnos most nem sikerül ablak melletti helyet lőnöm, de sebaj. Fél 7-kor szálltunk fel, és 7:45-kor szálltunk le. Viszont a leszállás tök durva volt, az eddigi leszállásaimkor mindig simán érintettük a talajt, és egyből le is lassultunk, most viszont durván sikerült a kapitányunknak letenni a gépet, rázkódtunk rendesen, és nem lassultunk le egyből, hanem még egy fél percig száguldottunk ott a kifutópályán, meg is ilyedtem egy kicsit bevallom férfiasan. De aztán rendben volt minden. A reptéren mire felvettem a csomagomat már 20:10 volt, aztán robogtam a busz felé, onnan vasútállomás, ahol a majd 30 kg-s csomaggal élvezet volt megtalálni a vágányomat. Még most is rejtély számomra, minek vittem ennyi cuccot magammal, majdnem nehezebb volt a motyóm, mint mikor Angliába költöztem. Az tuti, hogy legközelebb nem viszek csak 2-3 garnitura ruhát, és ezeket váltogatom/mosom stb.
Mire a házba értem már fél 10 volt, T, aki végig itt volt, amíg én otthon voltam még fenn volt, gyorsan megbeszéltük a történéseket, aztán még megkínást sütőtökkel is:) Nagyon rendes volt tőle, mivel éheztem akkor már rendesen, és azt is mondta, hogy vegyek belőle, amennyit akarok. Nem akartam természetesen megenni az egészet, de ma reggel mikor felkaeltem, az az üzenet várt a konyhában, hogy nyugodtan egyem meg az összes tököt, mert ő többet nem fog.Köszi:)) Este még neteztem, vacsiztam, és éjfélkor kerültem ágyba. Fél 10-ig aludtam reggel, aztán a nagymama 11-kor hozta vissza Toto kutyut:)) Örült nekem mint a fene, de aztán bevágta a durcát /vagy depis, mivel gondolom megviselte ez a folyamatos környezetváltozás. De azóta már újra a régi:)
Ma nem terveztem semmit csinálni, csak pihizni, de miután kipakoltam a bőröndömet, csíkmentesre suvickoltam a fürdőszobámat, mert már meglátszott rajta, hogy senki nem használta egy hete és nem is takarítottam ki, mielőtt elmentem múlt héten. (T a szülők szobáját és fürdőjét használja, de ez így jó, mert legalább nem kellett elpakolnom semmit a szobámban/fürdőmben mielőtt elmentem.) Aztán konyhát is takarítottam, meg mosókonyhát, majd felpórszívóztam az alsó szintet ahhoz képest, hogy nem akartam semmit csinálni. De legalább ezek miatt már nem kell aggódnom, kipipálva.
Nemsoká elmegyek shoppingolni egy kis elátmányt  a következő napokra, amíg a család haza nem jön.
Jó volt otthon, 10 hónap után, de nagyon örülök, hogy újra itt vagyok. Londonba, illetve Angliába már úgy jövök, mint a második otthonomba, nagyon szeretem. Szeretem az embereket, szeretem az életszemléletüket, azt, hogy rámosolyognak az emberre az utcán,azt, hogy megkérdezik, hogy vagyok-mégha a legtöbbüket nem is érdekli a válasz, hanem csak megszokásból, beidegződésből kérdezi, de legalább veszik a fáradtságot. Szeretem, hogy ha bármit nem találok/nem tudom hol, merre kéne indulnom, akkor akárkit megkérdezek, szívesen segít, és ha nem értem elsőre mit mond, akkor elmondja mégegyszer minden további nélkül. Szeretem a sokszínűséget, hogy rengeteg nemzet keveredik itt, egy igazi nemzeti olvasztótégely, ahogy szokták mondani, ez teszi nagyon színessé, pörgőssé ezt az országot.:))
Mivel már lassan egy éve vagyok az UK-ban, így egyre jobban foglakoztat a gondolat, hogy hogyan tovább. Az 100%, hogy au pair leszek még minimum egy évig, de kérdés, hogy merre. Igaz, hogy egy éve élek itt, de még rengetek hely /táj/város van,ahol nem voltam. Azon agyalok, hogy summer au pairnek mehetnék egy melegebb éghajlatra:)) Olaszország és Spanyolország lenne ennek a tervnek a  megvalósítási helye. A másik terv, hogy nyáron új családot keresek Anglia egy más vidékén , mondjuk Devon vagy Cornwall jó lenne, ezek Anglia legszebb megyéi, a legszebb tengerpartokkal, ezekre a helykre kb nyálcsorgatva vágyakozok. Csak az a baj, hogy ezerkől a helyekről én eddig nem igen láttam családot, aki au pairt keresett volna, pedig elég sokat bújtam az utóbbi időben az aupairwolrd-ot csak kíváncsiságból. De attól még persze nincs kizárva, hogy találhatok a nyár folyamán. A másik opció az, hogy átköltözök Írországba egy félévre-évre, mert az is nagyon szép, és ott is angolul beszélnek, és ráadásul azt hallottam az írekről, hogy nagyon kedvesek (más au pairektől). Bár előbb még szeretném Angliát jól bejárni, tehát Írország lehet, hogy csak jövőre jön.
Szóval, ha summer au pairnek mennék, akkor szeptemberben visszajönnék, és egy új családnál lennék au pair, egy másik helyen (de közel Londonhoz) , vagy ha nyárra nem találok summer au pair pozíciót valahol délen, akkor egy új családot keresek itt Angliában egy évre, majd pedig Írország:))

Szép napot mindenkinek:))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése