2012. június 11., hétfő

Évforduló (második felvonás)

Az előző bejegyzésben összefoglaltam Angliában töltött első 6 hónapomat 2011 júniusától decemberéig.
Jöjjön most képekben a második félévem, immáron 2012 hónapjaiból.:))

2012. Január
Karácsony után minden visszaállt a normál kerékvágásba, a kisasszonyomnak újra kezdődött a suli. A házban is visszaállt minden a normál mederbe, befejeződött a konyha építése, és a munkások az utolsó simításokat is végrehajtották. Itt megjegyezném: olyan családhoz NE menjetek, ahol építkeznek! De komolyan. Nálunk mindent összeszámolva 7-8 hétig építették a konyhát. Ez azt jelentette, hogy 2 munkás (2 lengyel, nagyon aranyos fickó) itt voltak minden hétköznap kora reggeltől este 6-ig. A munkásokkal nem is volt bajom, az egyik nem is igen beszélt angloul, illetve nem tudom beszélt-e de előttünk nem igen szólalt meg, Tomas-sal a másik munkással meg csak lengyelül beszélt. Tomas egy 40-es pali, családja van, felesége és 2 fia. Nagyon jófej volt, mindig jól elbeszélgettem vele, a végletekig udvarias ember, tehát egy szavam nem lehet rájuk. A bajom azzal volt, hogy egyrészt hozzájuk kellett igazodnom bárhová is akartam menni, mert ha pl el akartam volna menni délután 3-kor, és nekik is el kellett ugrani festékért /ezért-azért akkor a ház meg ugyebár nem maradhatott sem nyitva sem a riasztó beüzemelése nélkül. Tehát, hiába volt meg a napi szabadidőm, de ezek alatt a hetek alatt sokszor volt, hogy nem tudtam azt csinálni amit szerettem volna, és ez egyszer-kétszer nem is nagy ügy, de több hétig viszont idegesítő(erről nem a munkások tehetnek persze csak tették a dolgukat.) A másik, az építkezés kosszal meg porral jár, és mivel nekem kell takarítanom az egész házat volt , hogy leporoltam és köv. nap megint tiszta por volt minden (a munkások ebben is rendesek voltak, ahol lehetett takarítottak maguk után és csukva volt a konyhaajtó ahol dolgoztak de a por amiből jó sok volt kiszállt a küszöb alatt:S) . Szóval sokszor véget nem érőnek látszott a takarítás és a végére már idegbajt kaptam ha egy szem port megláttam. Mégegy, hogy Tomas-ék egyfolytában lengyel mulatós zenét hallgattak, nem is halkan és ezzel sem lett volna bajom egy két hétig, de a 7. hét végére már attól is idegbajt kaptam.:D Szóval ha lehetséges kerüljétek az építkező családokat, főleg abban az esteben ha nektek kéne takarítani is a házat az adott helyen. 
Tehát januárban magunkra is hagytak, azóta még Tomas jött párszor egy-egy napra pl mikor a játszószobát építették újjá, meg bírom is őt magát, de jóból is megárt a sok.:) 
Másik amit nagyon fontosnak találok megemlíteni az új au paireknek: ha kijöttök Angliába akkor a facebook-on keressetek rá au pair csoportokra. Pl írjátok be a településetek nevét és utána hogy au pair pl : "London au pair"-mert egy RAKÁS csoport van, ahová ha csatlakozol akkor seperc alatt találhatsz a közeledben au paireket akikkel mehetsz hétvégén ide-oda és barátságokat szőhetsz és az au pairnek ugye az a alegfontosabb, hogy ne legyen egyedül, hogy legyenek barátai-haverjai, akikhez fodulhat ha baj van, vagy elmehetnek bulizni stb. Én januárban csatlakoztam az au pair in London csoporthoz egy csütörtök délután és köv. nap pénteken már meg lettem hívva bulizni, ilyen könnyen megy ez:)) Tehát mindenképp keressetek a face-en ilyen klubbokat, szinte minden városhoz/térséghez fogtok találni.

Hilkkával a Ministry of Sound klubban, Londonban (2012 január)



2012. február:
Február egy mozgalmas hónap volt. Elsőként febr. elején elromlott a laptopom. Borzalmas volt, mivel a  laptopom a legfontosabb szabadidős-és szórakozási lehetőségem, meghát rajta vannak a képeim, meg minden ami az életben maradásomhoz kell.:) De hála Tamás au pair kollegámnak meg lett javítva vagyis Tomi újratelepítette nekem  a Windows 7-et rajta. Rögtön ezután a családom elutazott Párizsba 5 napra. Azalatt én szabad voltam, aminek nagyon örültem, meg jól is jött mert ekkor mentem el a Nagykövetségre útlevelet csináltatni (de erről már írtam márciusban). Cirka 4 hónapig tartott az útleveles procedúrám de a lényeg a lényeg, hogy megvan már és utazhatok bárhová.


Magyar Nagykövetség, London

Miután a család visszajött Párizsból igencsak állóháborús helyzetem volt velük, a részletekbe nem mennék bele, lényeg, hogy majdnem családváltás lett a vége. (Néhány olvasóm ismeri a sztorit, akit érdekel annak priviben megírom),de ide a bloggerre nem írnám meg az egész történetet mert cifra is meg baromi hosszú, a sztori vége, hogy végül mégsem váltottam családot, és a szülőkkel elbeszélgettem és megbeszéltük a problémákat. Azóta normálisabbak és élvezetesebb is itt lenni mint azelőtt.

Judit barátnőm, akiről mindig írok, hogy megyünk együtt szinte minden hétvégén, na ővele februárban már hónapok óta kapcsolatban álltam a face-en, mindig chateltünk, de nem jutottunk még el odáig, hogy talizzunk is. Az első talinkra február utolsó hétvégéjén került sor, amikor itt Angliában már meglepően meleg volt (a netről viszont értesültünk, hogy M.o-on akkor volt a nagy hó meg hideg) mi meg már átmeneti kabátban szeltük London utcáit. :) Judittal azonnal nagyon jó barátok lettünk, nagyon aranyos lány és sokmindenben hasonló a gondolkodásunk meg az érdeklődési körünk így nagyon jó, hogy "egymásra találtunk.":)


Big Ben, február




Judit a Buckingham palotánál




Mert Star Wars fan vagyok :) (Oxford street)




Sejteni lehet ki a kedvencem



2012. március
Márciusban kezdtem blogolni tehát innentől tudjátok az eseményeket, nade hogy ne legyen hiányérzetem az ezt követő hónapokról is írok pár sort.  Btw, most látom, milyen jó ez így,hogy minden hónapomról megemlékezem, mert amelett, hogy nekem majd évek múlva jó lesz visszaolvasni, így ti Olvasók is betekintést nyerhettek azokba a hónapokba amikor még nem írtam blogot, mert a legfontosabbakat most kiemeltem. :)
Vissza márciushoz: márciusban még mentünk Judittal jó sokszor Londonba és egyszer meg is látogattam őt Reigate-ben ahol lakik és ahol én is laktam még az első családommal. (Judit pont akkor költözött Reigate-be mikor én elköltöztem onnan tehát ebből kifolyólag Londonban talizunk mikor talizunk illetve néha lemegyek hozzá Reigate-be.)
Márciusban jött meg az útlevelem is, és március végén foglaltam magamnak repjegyeket egy egy hetes magyarországi vakációra mire áprilisban kerítettem sort.


M&M's boltban Judittal(ő fényképez:D)







Reigate-i kiruccanásom:







2012. április
 Áprilisban 3 hét szünete volt a kisasszonyomnak a suliban. Ebből viszont egy hetet töltött csak velem, vagyis egyet sem mivel anyuka azon a héten itthon volt így én csak besegítettem nem én vigyáztam rá egyedül. A maradék 2 hétben elutaztak Dél-Afrikába, Fokvárosba, én ezalatt ejtettem meg az egy hetes hazalátogatásomat. 
Mikor visszajöttem még volt pár szabadnapom majd visszajött a család is. Április hátra lévő részében nem sok minden történt, mivel Judit egy hónapos vakáción volt otthon így csak májusban tudtunk találkozni pár, persze nem unatkoztam, feltalálom én magam mindig, mentem Londonba, mentem közeli shopping centerekbe, mozizni stb.:))



Valahol Hollandia felett



2012. május

Májusi eseményekről is beszámoltam már itt a blogban, taliztam jópárszor Judittal, Londonban, ellátogattam Beachy Head-re, Eastbourne-be, a helyre amibe egyből bele is szerettem és a közeljövőben tervezem a következő kirándulást oda:)) Valamint, ami még nagyon fontos elkezdtem szövögetni jövőbeli terveimet, bár ezt csak említőlegesen hozom fel, bővebben még nem írok róluk mert még változhatnak/változni fognak mivel nekem általában minden hónapban új dolgok jutnak az eszembe, de majd idővel meg ha már lesz konkrét köv. lépés akkor tudatom veletek.:)
A májusi kirándulásokról már tettem fel egy rakás képet régebbi bejegyzésekbe de néhány fontosabbat azért kiteszek ide az összefoglalóba is:))



Pózolj Tesco szatyorral:)

Hajammal hülyéskedés-eredmény


Eastbourne mólón


Beachy Head-160 m magas sziklafal





I belive I can fly



Tengerparton azért jó lakni mert akkor csak 3 oldalról vagy körlülvéve idiótákkal:D-Eastbourne városképe a sziklákról

Íme tehát az elmúlt évem, minden, amit Angliának köszönhettem. Mindenkinek, aki gondolkodik rajta, hogy au pair legyen bátran ajánlom, mert ezáltal tényleg olyan tapasztalatokat szerez az ember, amit máshogy nem (vagy leglábbis nem ugyanilyet) és sokkal erősebb lesz az év (vagy több év) végére, szóval vágjon bele nyugodtan, akinek kedve szottyan:))
Terveimről: még egy évig au pair leszek itt Angliában, szerzek nyelvvizsgát, reményeim szerint felsőfokút, utána pedig majd úgyis elválik mit lesz kedvem tanulni/vagy dolgozni a továbbiakban. Szerepel terveim közt , hogy egy fél évre elmegyek Spanyolországba vagy Olaszországba au pairnek nyelvet tanulni (hogy melyik ország lesz a kettő közül az még elválik, mint mondtam nekem havonta változik az elképzelésem) de vagy az olaszt vagy a spanyolt szeretném megtanulni mert légiutaskísérő  szeretnék lenni és minél több nyelvet tudok annál jobb ugyebár.

A mission: hogy a következő évem is legalább ilyen jó legyen mint az elmúlt egy év volt. De most szeretnék: nyelvvizsgát, elutazni Spanyolországba(nyaralni, lehetőleg a Kanári-szigetekre amire már gyűjtöm a lovettát), kipróbálni a skydivingot és belekezdeni vagy a spanyol vagy az olasz nyelv tanulásába. Egyenlőre ezek a "biztos pontok", a többi meg úgyis jön  magától meg ahogy a helyzet hozza. Mint az látható, nem vagyok egy előre tervező típus. Ennek az oka, hogy egyrészt mint mondtam minden hónapban más az elképzelésem, másrészt meg az oké, hogy bizonyos alaptervek kellenek-ilyenek vannak is-de szerintem nagyon részletekbe bocsájtkozóan felesleges tervezni mert úgysem tudom még hónapokra (vagy évekre) előre, hogy hol leszek mit fogok csinálni, kivel találkozom, mik lesznek a lehetőségeim stb. Amiben biztos vagyok, mert bízom magamban: egy év múlva is büszkén fogom kijelenteni, hogy elértem, amit akartam és közelebb vagyok az életcélomhoz (bár még fogalmam sincs mi az :D). :)) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése